Veel Gestelde Vragen
1. Bestelling en Betaling
1.1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling kan gemakkelijke geplaatst worden via onze website door producten in de winkelwagen te plaatsen en vervolgens af te rekenen.
1.2. Welke betaalmethoden accepteren jullie?
iDeal, Klarna en Bancontact
1.3. Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen na het plaatsen?
Bestellingen die voor 16:00 zijn gemaakt worden dezelfde dag nog verzonden en kunnen vaak niet meer gewijzigd worden vanwege de korte tijd tussen bestellen en verzenden. We verzoeken klanten hierdoor gebruik te maken van de 'live-chat' functie op myluca.nl
1.4. Hoe weet ik dat mijn bestelling succesvol is geplaatst?
Bij een succesvolle bestelling krijgt u een bevestingsemail met een samenvatting van uw bestelling.
2. Verzending en Levering
2.1. Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen verzonden in Nederland zijn de verzendkosten €6,95 en België €9.
2.2. Hoe lang duurt de levering?
Wij verzenden bestellingen geplaatst voor 16:00 dezelfde dag en bestellingen na 16:00 worden worden de volgende werkdag verstuurd.
2.3. Verzenden jullie internationaal?
Wij verzenden naar Nederland en België (en binnenkort naar Duitsland).
2.4. Kan ik mijn bestelling volgen?
Bestellingen kunnen gevolgd worden via de track en tracé die te vinden is in de bevestigingsemail.
3. Retourneren en Ruilen
3.1. Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?
Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar ons retourbeleid.
3.2. Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
Vanaf het moment dat een retour pakket in het magazijn is van MyLuca wordt deze binnen 3 werkdagen verwerkt. Als het geretourneerde product(en) voldoen aan ons retourbeleid en eenmaal goedgekeurd is, dan zetten wij een terugstort verzoek ingang. Hoelang het duurt voordat een bedrag wordt teruggestort hangt af van de bankinstelling en kan tot zeker 10 dagen duren.
3.3. Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan retourneren, behalve verzendkosten om de artikelen terug naar ons magazijn te versturen. Deze hangen af van de grote & gewicht van het pakket en zijn verschillend per postvervoerder.
4. Producten
4.1. Hoe kan ik de juiste maat kiezen?In de beschrijving van onze producten staat vaak uitgebreid hoe een product valt. Mocht u meer hulp nodig hebben dan helpen wij graag verder op de live-chat op de website of in onze livestreams via een van onze TikTok accounts: account 1 & account 2.
4.2. Wat moet ik doen als een artikel niet meer op voorraad is?
Op onze product pagina's is een optie om een notificatie te krijgen wanneer een product weer op voorraad is.
5. Klantenservice
5.1. Hoe kan ik jullie bereiken als ik vragen heb?Je kunt ons bereiken via email of de live-chat op onze site. Onze sociale media accounts zijn geen klantenservice routes.
5.2. Wat zijn jullie openingstijden voor klantenservice?
Wij zijn vooral bereikbaar tussen 09:00-18:00 via onze Live-chat. In de praktijk proberen wij hier 24/7 bereikbaar te zijn, dus een berichtje kan altijd verstuurd worden!
5.3. Bieden jullie cadeaukaarten aan?
Wij hebben momenteel geen cadeaukaarten.
6. Account en Privacy
6.1. Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?U heeft geen account nodig voor het plaatsen van een bestelling, maar met een account kunt u wel gebruik maken van ons puntensysteem en sparen voor leuke deals en kortingen. Meer lezen via MyLuca´s loyalty program.
6.2. Hoe kan ik mijn wachtwoord resetten?
Dit kan via Account – MyLuca en vervolgens te klikken op 'wachtwoord vergeten'.
6.3. Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
Informatie over onze privacy beleid kunt u lezen op Privacybeleid – MyLuca.
7. Kortingen en Promoties
7.1. Hoe kan ik korting krijgen?Wij hebben vaak speciale kortingen tijdens feestdagen, live-streams op TikTok of zijn te verdienen via ons punten systeem.